USUWANIE WGNIECEŃ PO GRADOBICIU
Wgniecenia po gradobiciu
Usuń uszkodzenia po gradobiciu bez lakierowania
Intensywne opady gradu spowodowały nieestetyczne wgniecenia na nadwoziu Twojego samochodu? Nie musisz już oddawać auta do lakiernika. Jest o wiele prostszy sposób na pozbycie się tego nieestetycznego defektu. Dzięki nowatorskiej i nieinwazyjnej metodzie wyciągania wgnieceń po gradzie, zaoszczędzisz czas i pieniądze.
Czas, ponieważ naprawa tą metodą trwa maksymalnie do 2 dni, a mniejsze szkody udaje się usunąć nawet „od ręki”, najwyżej w kilka godzin. Oszczędzasz pieniądze, bo koszt takiej naprawy jest dużo niższy niż lakierowanie auta.
Samochód po gradobiciu? Nie zwlekaj z naprawą
Gradobicie to naturalne zjawisko atmosferyczne, które może powodować znaczne szkody, szczególnie na karoserii pojazdów. Spadające kulki lodu, nawet o niewielkich rozmiarach, mogą prowadzić do licznych wgnieceń na powierzchni auta. Choć na pierwszy rzut oka uszkodzenia te mogą wydawać się niegroźne, ich liczba i rozmieszczenie mogą znacząco obniżyć wartość pojazdu i estetykę jego wyglądu. Właśnie dlatego usuwanie wgnieceń po gradobiciu jest kluczowe, aby przywrócić pojazd do pierwotnego stanu. Współczesna technologia naprawy karoserii, w tym szczególnie metoda PDR (Paintless Dent Repair), pozwala na skuteczne usunięcie takich uszkodzeń bez konieczności lakierowania.
Skutki gradobicia dla karoserii pojazdu
Część pojazdu | Typowe uszkodzenia | Dodatkowe informacje |
---|---|---|
Dach | Najczęściej występują wgniecenia o różnej wielkości i głębokości. | Ze względu na swoją konstrukcję, dachy samochodów są najbardziej narażone na uszkodzenia podczas gradobicia. |
Maska silnika | Wgniecenia, często o ostrych krawędziach, mogą uszkodzić lakier i powłokę ochronną. | Maska silnika, podobnie jak dach, jest płaska i wystawiona na bezpośrednie działanie gradzin. |
Klapa bagażnika | Uszkodzenia analogiczne do tych na masce silnika. | Klapa bagażnika, ze względu na swoje położenie, jest również narażona na bezpośrednie uderzenia gradzin. |
Boki pojazdu | Wgniecenia, zwłaszcza w miejscach wystających elementów (np. klamki, listwy), odpryski lakieru. | Uszkodzenia boczne zależą od kierunku wiatru i wielkości gradzin. |
Inne elementy | Lusterka zewnętrzne, szyby (pęknięcia), elementy plastikowe. | Uszkodzenia innych elementów mogą wystąpić w zależności od intensywności gradobicia i konstrukcji pojazdu. |
Uszkodzenia po gradobiciu i zalety zastosowania PDR:
Technik PDR wykorzystuje zestaw specjalistycznych narzędzi do modelowania blachy od wewnętrznej strony karoserii. Dzięki precyzyjnemu masowaniu i wyginaniu blachy, uszkodzona powierzchnia stopniowo wraca do swojego pierwotnego kształtu. W przypadku gradobicia, technik musi często pracować na dużej liczbie drobnych wgnieceń, co wymaga cierpliwości i precyzji.
- Brak konieczności lakierowania – metoda nie narusza oryginalnej powłoki lakierniczej, co jest istotne z punktu widzenia zachowania wartości pojazdu.
- Niższe koszty – naprawa PDR jest zazwyczaj tańsza niż tradycyjne metody blacharsko-lakiernicze, szczególnie w przypadku licznych, drobnych wgnieceń.
- Szybkość naprawy – w zależności od liczby i skali wgnieceń, naprawa metodą PDR może zająć od kilku godzin do jednego dnia, co jest znacznie krótszym czasem w porównaniu do tradycyjnych napraw.
- Ochrona środowiska – brak konieczności użycia farb i chemikaliów sprawia, że metoda jest bardziej przyjazna dla środowiska.
Jakie czynniki wpływają na wybór metody naprawy?
- Stan lakieru – jeśli lakier nie został uszkodzony, najlepszym rozwiązaniem jest metoda PDR. W przypadku odprysków lub głębokich zarysowań konieczne może być lakierowanie.
- Głębokość i liczba wgnieceń – drobne i płytkie wgniecenia najlepiej usunąć metodą PDR lub klejową. Głębsze uszkodzenia mogą wymagać tradycyjnej naprawy blacharsko-lakierniczej.
- Koszt naprawy – PDR jest zazwyczaj tańszym rozwiązaniem, zwłaszcza przy licznych uszkodzeniach. Jednak w niektórych przypadkach, gdy potrzebna jest kompleksowa renowacja, tradycyjne metody mogą okazać się bardziej opłacalne.
- Czas naprawy – metoda PDR jest najszybsza, co jest istotne dla osób, które nie mogą sobie pozwolić na długie oczekiwanie na naprawę pojazdu.
Musisz usunąć wgniecenia po gradobiciu?
Zapraszamy klientów do Krakowa na usuwanie wgnieceń, naprawe po gradobiciu oraz na bezpłatną wycenę i ustalenie dogodnego terminu.
Staramy się jednocześnie zachować jak najniższą cenę w stosunku do tradycyjnej naprawy blacharsko-lakierniczej.
Istnieje również możliwość wstępnej oceny uszkodzeń do naprawy na podstawie przesłanych zdjęć. W tym celu w zakładce „Kontakt” znajdą państwo formularz kontaktowy dwa adresy e-mail, na które można wysłać kilka zdjęć z uszkodzonymi elementami nadwozia. Fotografie można również przesłać na telefon wiadomością MMS, a także za pomocą aplikacji Messenger lub WhatsApp.
Usuwanie wgnieceń bez lakierowania
Gwarancja jakości
Zadzwoń do nas dzisiaj
lub