USUWANIE WGNIECEŃ BEZ LAKIEROWANIA

Wyciąganie wgnieceń bez lakierowania – to możliwe!

Nowatorska metoda usuwania wgnieceń bez lakierowania pozwala na pozbycie się uszkodzeń karoserii samochodowej spowodowanych przez gradobicie, złe parkowanie, drobne kolizje, spadające kasztany, sople czy akty wandalizmu. Jeśli masz takie uszkodzenia na karoserii auta, zgłoś się do EUROGRAD® po bezpłatną wycenę. Wystarczy, że prześlesz nam zdjęcia wgnieceń, a my sprawdzimy w jaki sposób możemy Ci pomóc.

Specjaliści od usuwania wgnieceń

Usuwamy wgniecenia bez naruszenia struktury lakieru

Jako profesjonaliści jesteśmy w stanie zapewnić, że nasze sposoby są niezawodne. Przekonaj się sam i sprawdź uszkodzenia na samochodach naszych klientów przed i po naszej usłudze. Usuwanie wgnieceń bez lakierowania zapewni świetny wygląd lakieru bez naruszenia struktury lakieru. Ten sposób usuwania wgnieceń jest zupełnie bezpieczny i uznawany przez towarzystwa ubezpieczeniowe i producentów samochodów. Nowy lakier to nie jedyne rozwiązanie. Po wyciągnięciu wgnieceń, na nadwoziu Twojego samochodu nie będzie żadnych śladów po uszkodzeniach. Metoda usuwania wgnieceń bez lakierowania jest bardzo szybka. Mniejsze szkody udaje się usunąć już w kilka godzin, a w przypadku większych trwa to maksymalnie do 1-2 dni. Usługa oferowana przez EUROGRAD® jest nawet do 70% tańsza niż naprawa blacharsko-lakiernicza.

Usuwanie wgnieceń bez lakierowania, znane również jako PDR (Paintless Dent Repair), to nowoczesna technika naprawy karoserii samochodowej, która pozwala przywrócić pierwotny kształt blachy bez konieczności jej ponownego lakierowania. To rozwiązanie jest znacznie tańsze i szybsze od tradycyjnych metod blacharskich, a przy tym nie niszczy oryginalnej powłoki lakierniczej.

Proces naprawy metodą PDR:

Ocenienie uszkodzenia: Technik dokładnie ogląda wgniecenie, ocenia jego głębokość, kształt i dostępność do miejsca uszkodzenia od wewnątrz.

Dostęp do wgniecenia: W zależności od lokalizacji uszkodzenia, technik uzyskuje dostęp do wgniecenia od wewnątrz poprzez drzwi, błotniki lub inne otwory.

Wypychanie lub wyciąganie: Wybiera odpowiednią technikę – wypychanie (przy użyciu hebli i drutów) lub wyciąganie (przy użyciu grzybków i kleju).

Precyzyjne wykończenie: Po usunięciu głównej części wgniecenia, technik dopracowuje szczegóły, aby powierzchnia była jak najbardziej płaska.

Kontrola jakości: Na koniec przeprowadzana jest dokładna kontrola, aby upewnić się, że wgniecenie zostało całkowicie usunięte, a powierzchnia jest idealnie gładka.

Zalety wyciągania wgniotek bez lakierowania

  • Szybkość: Naprawa często zajmuje znacznie mniej czasu niż tradycyjne metody.
  • Oszczędność: Brak konieczności lakierowania przekłada się na niższe koszty naprawy.
  • Zachowanie oryginalnej powłoki lakierniczej: Dzięki temu wartość samochodu nie ulega obniżeniu.
  • Precyzja: Możliwość naprawy nawet niewielkich wgnieceń.
  • Ekologiczność: Mniejsza ilość odpadów i zużytych materiałów.

Porównanie metody PDR do tradycyjnych metod usuwania wgnieceń:

Cecha Metoda PDR (Paintless Dent Repair) Tradycyjne metody blacharskie
Czas naprawy Zazwyczaj znacznie krótszy (kilka godzin) Zwykle dłuższy (kilka dni lub nawet tygodni)
Koszt Niższy, zwłaszcza przy niewielkich uszkodzeniach Wyższy ze względu na koszty materiałów i robocizny
Zachowanie oryginalnej powłoki lakierniczej Tak, lakier nie jest uszkodzony Nie, wymaga ponownego lakierowania
Precyzja Bardzo wysoka, idealna dla drobnych wgnieceń Mniejsza, mogą pozostać ślady po szpachlowaniu
Ekologiczność Wysoka, minimalne ilości odpadów Niższa ze względu na zużycie materiałów (szpachla, lakier)
Zastosowanie Idealna dla niewielkich wgnieceń, uszkodzeń po gradobiciu Uniwersalna, ale mniej skuteczna przy drobnych uszkodzeniach
Narzędzia Specjalistyczne narzędzia do wypychania wgnieceń Szpachle, papier ścierny, lakier, pistolety lakiernicze
Wymagane umiejętności Wysokie, wymaga specjalistycznego szkolenia Mniejsze, ale wymaga doświadczenia w pracy z blachą

Narzędzia używane podczas usuwania wgnieceń metodą PDR

  • Hebelki i druty: Służą do wypychania wgniecenia od wewnątrz, poprzez dostęp do wnęk w konstrukcji samochodu. Różnią się kształtem i długością, co pozwala dotrzeć do trudno dostępnych miejsc.
  • Grzybki i kleje: Grzybki są przyklejane do powierzchni lakieru, a następnie za pomocą specjalnych narzędzi wyciągane, zabierając ze sobą metal. Kleje stosowane w PDR są specjalistyczne, zapewniają silne przyczepność i są łatwe do usunięcia.
  • Młotki bezwładnościowe: Służą do delikatnego uderzania w powierzchnię blachy od wewnątrz, co pozwala na korekcję kształtu wgniecenia.
  • Podbijaki: Mają różnorodne kształty i są używane do precyzyjnego podbijania blachy od wewnątrz.
  • Dźwignie: Służą do wyciągania większych wgnieceń lub do pracy w trudno dostępnych miejscach.
  • Pullery: To specjalne narzędzia, które umożliwiają wyciąganie wgnieceń za pomocą siły ssącej.
  • Oświetlenie: Specjalne lampy lub oświetlenie LED, które pozwalają na dokładne zlokalizowanie i ocenę uszkodzenia.
  • Hotboxy: Urządzenia służące do podgrzewania powierzchni blachy, co ułatwia usuwanie niektórych rodzajów wgnieceń.

Koszt usuwania wgnieceń

Każde wgniecenie jest inne, dlatego nie jesteśmy w stanie określić dokładnie ile kosztuje usuwanie wgnieceń. W zakładce cennik znajdziesz orientacyjne ceny, pamiętaj jednak, że cena wyciągania wgnieceń jest zależna od wielu czynników. Usuwanie wgniecenia to proces wymagający szczególnej precyzji.

usuwanie wgnieceń bez lakierowania

Usuwanie wgnieceń – cennik

Zróżnicowanie ceny jest zależne od wielkości uszkodzenia, miejsca na karoserii samochodu w którym się znajduje, a także od wyboru sposobu jego zlikwidowania. Ponadto wszystkie ceny ustalane są indywidualnie po oględzinach.

Cena usunięcia pojedynczego wgniecenia parkingowego zaczyna się od 50 zł,
a poszczególne ceny wyglądają następująco:

  • usuwanie wgnieceń po gradobiciu od 500 zł,
  • jednoetapowa korekta lakiery od 400 zł,
  • wieloetapowa korekta lakieru od 700 zł.

 

Kiedy PDR nie zadziała?

  • Głębokie i ostre wgniecenia: Jeśli wgniecenie jest zbyt głębokie lub ma ostre krawędzie, może być trudne, a czasem nawet niemożliwe do usunięcia bez pozostawienia śladów.
  • Uszkodzenia lakieru: Jeśli lakier został porysowany, odprysknął lub pękł, naprawa metodą PDR może nie być wystarczająca.
  • Rdza: Jeśli wgniecenie powstało w miejscu, gdzie pojawiła się rdza, konieczne może być szpachlowanie i lakierowanie.
  • Złożone uszkodzenia: W przypadku wielu lub złożonych uszkodzeń, takich jak pęknięcia blachy, metoda PDR może nie być odpowiednia.
  • Lokalizacja wgniecenia: Niektóre miejsca na karoserii są trudno dostępne dla narzędzi PDR, co utrudnia lub uniemożliwia naprawę.

Jeśli masz wątpliwości, czy Twoje wgniecenie nadaje się do naprawy metodą PDR, najlepiej skonsultować się ze specjalistą. Dobry technik oceni uszkodzenie i powie Ci, czy istnieje szansa na bezinwazyjne usunięcie wgniecenia.

Chcesz skorzystać z metody PDR?

Zapraszamy klientów do Krakowa na usuwanie wgnieceń, naprawe po gradobiciu oraz na bezpłatną wycenę i ustalenie dogodnego terminu.

Staramy się jednocześnie zachować jak najniższą cenę w stosunku do tradycyjnej naprawy blacharsko-lakierniczej.
Istnieje również możliwość wstępnej oceny uszkodzeń do naprawy na podstawie przesłanych zdjęć. W tym celu w zakładce „Kontakt” znajdą państwo formularz kontaktowy dwa adresy e-mail, na które można wysłać kilka zdjęć z uszkodzonymi elementami nadwozia. Fotografie można również przesłać na telefon wiadomością MMS, a także za pomocą aplikacji Messenger lub WhatsApp.

Usuwanie wgnieceń bez lakierowania

Gwarancja jakości

Call icon

Zadzwoń do nas dzisiaj